Et sted med kulunariske oplevelser, fortjener også en lydoplevelse. På...
Læs også om…
Erhvervsakademi Sydvest havde et ønske om at opdatere et større lokale, der bliver brugt både in house og af gæster udefra fra det lokale erhvervsliv. Målet var derfor at skabe et multifunktionelt rum, der var nemt at betjene, men stadig teknologisk avanceret.
Vi gik derfor i dialog med Erhvervsakademiet i forhold til de ønsker, som de havde for rummet. I dialogen snakkede vi både ønsker på den korte og den lange bane med henblik på udbygning af rummets funktioner efterhånden som behovet i fremtiden ville udvikle sig.
Dette endte ud i en stærk løsning, hvor vi genbrugte den del af kundens eksisterende installationsmateriel, som fortsat kunne støtte op om ønsker og behov.
Projektorløsning
Vi endte derfor med en 2-projektorløsning, hvor den eksisterende projektor i rummet blev genanvendt – men fik ny placering.
Først blev rackskabet flyttet fra væggen og op over loftet, da den nye installation ikke gav brugerne behov for at komme heri. I første omgang blev de eksisterende mikrofoner genbrugt i installationen. Efter kort tid, blev det dog besluttet, at også skulle opgraderes – headsettet blev forvandlet til en Catchbox mikrofon, der er ideel til få gang i publikum – og voicelift mikrofonerne blev i samarbejde med Sennheiser erstattet af en Sennheiser Team Connect Ceiling 2, der er installeret fladt i loftet.
Også i det skjulte udstyr i racket har der også været fokus på stabilitet og kvalitet, da der her er valgt produkter fra Bose til at levere lyd i rummet.
Loftsmikrofoner og trackingkamera
Rummet understøtter samtidig online konference på både Zoom og Teams via Airtame Hub – hvor lyden fra Sennheiser loftsmikrofonen indgår og billedet leveres af et trackingkamera, der følger oplægsholderen eller underviseren, hvor end man bevæger sig hen.
Alt styring af lokalet er samlet i et enkelt interface på en 22” touchskærm. – Dem er der monteret to af i rummet – Den ene skærm er placeret bagerst i lokalet. De to skærme er valgt således, at man helt uset kan foretage justeringer af lyd eller indhold under et oplæg. Som prikket over i’et har der været et samarbejde med kundens elinstallatør så den eksisterende rumstyring af lyset også indgår i den nye rumstyring på skærmene.
Den samlede installation har gjort, at IT-afdelingen ”ikke længere har ondt i maven, når lokalet skal i brug – og brugerne kan nu selv stå for afviklingen.”